W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
Akceptuję (nie pokazuj więcej tego komunikatu).
Rzeczpospolita Polska

Klauzula RODO

Technik budownictwa

Technik budownictwa

Technik budowy dróg

Technik budowy dróg

Technik architektury krajobrazu

Technik architektury krajobrazu

Technik analityk - pragmatyka służby w policji

Technik analityk - pragmatyka służby w policji

Technik analityk

Technik analityk

Do pobrania

Procedura wydawania duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych

2020-07-29

Procedura wydawania duplikatów świadectw i duplikatów legitymacji szkolnych oraz pobierania opłat za te czynności

w Zespole Szkół Technicznych w Elblągu

 

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700)

 

I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej

1.  W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej uczeń może wystąpić do dyrektora szkoły            z pisemnym podaniem o wydanie duplikatu legitymacji, w którym należy podać przyczynę ubiegania się o duplikat. Wzór podania o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej dostępny w zakładce              „do pobrania”.

2.   Do podania należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, data urodzenia) oraz dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej.

3.  Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. 9,00 zł.

4. Termin wykonania duplikatu do 7 dni.

5.  Wydany duplikat legitymacji szkolnej wpisuje się do rejestru wydanych duplikatów, zakładanego na każdy rok kalendarzowy. Uczeń potwierdza odbiór duplikatu legitymacji podpisując się i wpisując datę odbioru.

II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych

1.  W przypadku utraty oryginału świadectwa uczeń lub absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym podaniem o wydanie duplikatu świadectwa, w którym należy podać przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określić:
– rodzaj świadectwa (ukończenia szkoły/klasy),
– rok ukończenia szkoły/klasy.
Wzór podania o wydanie duplikatu świadectwa dostępny jest na stronie szkoły w zakładce „ do pobrania”

2.   Do podania o wydanie duplikatu świadectwa należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu.

3.  Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26,00 zł.

4.  Termin wykonania duplikatu do 14 dni, jeżeli przedłożone podanie zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole. Duplikat wydaje się najpóźniej w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.

5.  Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa, sporządzonym na komputerze.

6. Duplikat zawiera:
– wyraz „Duplikat” – na pierwszej stronie u góry w prawym rogu,
– dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
– pod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
– datę wystawienia duplikatu,
– podpis dyrektora szkoły,
– pieczęć urzędową.

7.  Jeżeli szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca          do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe. W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.

8.  Wydany duplikat świadectwa wpisuje się do rejestru wydanych duplikatów, zakładanego na każdy rok kalendarzowy. Uczeń lub absolwent potwierdza odbiór duplikatu świadectwa podpisując się, wpisując datę odbioru oraz serię i numer dowodu osobistego.

9.  Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną czy osobę posiadającą oryginalne upoważnienie notarialne lub można wysłać kurierem na koszt własny. Informację z numerem listu przewozowego oraz kodem kreskowym należy przesłać na adres zst@elblag.eu.

10.  Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

III. Sposób zapłaty

1.  Opłatę za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej oraz duplikatu świadectwa szkolnego należy wnosić na rachunek bankowy, Zespołu Szkół Technicznych w Elblągu ul. Artura Grottgera 71:

50 1020 1752 0000 0802 0231 1538

2. Temat przelewu z dopiskiem „za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej” lub „za wydanie duplikatu świadectwa”.

Pytania w sprawie odpisów, duplikatów kierować można na e-mail zst@elblag.eu oraz telefonicznie tel: 55 625 65 40.

zobacz więcej

Zespół Szkół Technicznych

ul. Grottgera 71
82-300 Elbląg
tel. 55 625 65 40
zst@elblag.eu

Projekt i wykonanie: Strony internetowe Noatun